Uitgelichte artikelen
Kan ik een factuur krijgen?
Bestelde je als bedrijf?
Je ontvangt als bedrijf standaard de factuur wanneer we je bestelling afronden. Je kan je facturen van Tintrio ook terugvinden in je account.
Bestelde je als particulier?
Dan kunnen we helaas geen factuur voor je opmaken. Wel kan je in je account al je voltooide bestellingen terugvinden. Heb je als particulier toch een document nodig waarop alle prijzen vermeld staan? Stuur dan een mailtje naar service@tintrio.be of service@tintrio.nl, dan bezorgen wij jou een leveringsnota.
Ik krijg een foutmelding tijdens het betalen. Wat nu?
Mogelijke oorzaken van de foutmelding
Het zou kunnen dat je transactie verlopen is, bijvoorbeeld omdat je de betaling niet op tijd hebt afgerond, of omdat je verbinding verbroken werd. Een andere mogelijkheid is dat je de algemene voorwaarden niet geaccepteerd hebt voordat je de bestelling plaatste. Ook dan kom je op een 404-pagina terecht in plaats van op de betaalpagina.
Wat kan je doen?
Als je niet kon betalen, maar je order wel bij ons binnengekomen is
Dan heb je een orderbevestiging gekregen in je mailbox. Je kan dat ook checken door in te loggen op je account bij ons, en daar naar 'Bestellingen' gaan. Daar zie je bovenaan de lijst, jouw bestelling staan, met status 'Open' en daaronder Betalingsstatus 'In Progress'. In dat geval kan je het volgende doen:
- Contact met ons opnemen, zodat wij je een nieuwe betaallink kunnen bezorgen, waarmee jij via de betaalmethode die je gekozen had je bestelling kunt betalen.
- Het bedrag overmaken naar rekeningnummer KBC IBAN BE35 7360 1316 0237, BIC KREDBEBB, met de vermelding van je ordernummer. Hou er rekening mee dat het dan iets langer kan duren vooraleerr we je bestelling verzenden, aangezien er enkele bankwerkdagen kunnen over gaan vooraleer je betaling ons bereikt heeft.
- De bestelling eenvoudig opnieuw plaatsen door in je account, bij 'Bestellingen' rechts bovenaan op de drie puntjes klikken, bij de bestelling waar de betaling mislukte, en vervolgens op 'Bestelling herhalen' te klikken.
Doe je het zo, dan stuur je ons best ook nog even een berichtje, zodat we de oorspronkelijke bestelling kunnen annuleren. Goed voor onze administratie, maar zo zal jij er ook geen betalingsherinneringen voor krijgen!
Kreeg je geen orderbevestiging?
Dan is je order helemaal niet doorgegaan, waarschijnlijk heb je dan de algemene voorwaarden niet geaccepteerd. In dat geval kan je het best gewoon opnieuw proberen te bestellen. Let er dan zeker op dat je de algemene voorwaarden accepteert.
Van zodra we jouw betaling ontvangen hebben, wordt je bestelling verwerkt. Hou er rekening mee dat het bij betaling via overschrijving enkele bankwerkdagen kan duren vooraleer de betaling bij ons binnenkomt.
Kom je er toch niet helemaal uit, of lukt het gewoon echt niet? Contacteer ons dan! Wij kunnen de bestelling ook voor jou inzetten en je vervolgens een betaalverzoek sturen.
Verkopen jullie de 'echte' kwaliteitsverf van de merken?
Het antwoord hierop is eenduidig: ja, wij verkopen helemaal dezelfde verf zoals je die in de verfwinkel vindt. Wij kunnen onze kwaliteitsverven aan scherpe prijzen aanbieden door onze gunstige onderhandelingsvoorwaarden.
Dus: onze Sigma, Sikkens, Trimetal, Levis, Xyladecor enz. zijn exact dezelfde producten in exact dezelfde verpakkingen. Wij gaan voor niets minder dan topkwaliteit!
Een overzicht van al onze merken vind je op tintrio.be / tintrio.nl / tintrio.fr
Hoe bestel ik de juiste kleur?
Wil je (standaard) wit of kleur?
De meeste van onze verven bestaan in twee varianten: wit en kleur. Om de kleur van je wens te bestellen kies je uiteraard voor de kleurvariant. Dat geldt ook als je bijvoorbeeld 'zuiver wit' (RAL 9010) wil bestellen. Wit wil zeggen: 'zonder enig pigment erin'.
Gekleurde verf bestellen doe je zo
Jouw verf laten opkleuren in je favoriete tintje is eenvoudig. Je gaat naar de productpagina van de verf die je wil bestellen en vult daar de kleurcode in, in het veld ‘kleurcode’.
Om er zeker van te zijn dat je de juiste kleur krijgt, raden we je wel aan om zo volledig mogelijk te zijn. Vermeld bijvoorbeeld "RAL 9005" in plaats van "9005", of "Flexa 1050" in plaats van "1050". Vind je het gemakkelijker om de kleurnaam te vermelden, dan kan dat zeker ook. Probeer daarbij gewoon ook zo volledig mogelijk te zijn.
Twijfelen we toch over de correcte kleur, dan zullen we jou contacteren.
Hier lees je meer over kleurcodes en hoe je ze kunt vinden.
"Ik kan geen kleurcode invullen"
Bij sommige producten zijn de kleuren al vooraf geselecteerd en gemengd ('ready mix'). In dat geval kan je de kleur van je keuze selecteren uit een drop-down menu.
Vind je gewoon nergens een vakje voor de kleur? Dan ben je waarschijnlijk naar de witte variant aan het kijken. De kleurvariant zie je staan tussen de 'gerelateerde producten'.
Ben je op de juiste productpagina, maar kan je geen code invullen omdat je er gewoonweg geen hebt? Kijk eens op deze pagina of je via de tools daar jouw kleur kan vinden.
Let wel op: kleuren op het scherm kunnen verschillen van de werkelijke kleuren, het is daarom raadzaam een kleurenwaaier te lenen of te kopen.
Is het toch niet helemaal duidelijk? Neem contact met ons op en dan wij helpen je graag verder!
Ik bestelde 'zuiver wit' en kreeg gebroken wit. Hoe komt dat?
Als je 'zuiver wit' of RAL 9010 bestelde, dan krijg je een ietwat gebroken wit toegestuurd. Dat is echter geen foutje. De benaming 'zuiver wit' is een beetje verwarrend, want deze populaire witvariant is niet 100% alleen maar wit. Er zit ook een heel klein beetje pigment in, waardoor de wittint iets warmer oogt. Om die reden bestel je verf in RAL 9010 bij ons ook als 'kleur', in tegenstelling tot de witte variant, die we apart verkopen en die wel volledig wit is, zonder pigmenten. Wil je dus écht spierwitte verf bestellen? Zoek dan naar de variant met "wit" in de titel!
wit RAL 9010
In deze video kan je zien hoe we RAL 9010 maken:
Wil je meer lezen over de verschillende wittinten, check dan onze blog.
Hoe lang moet ik wachten om mijn nieuwbouw te schilderen?
Alles moet zeker goed uitgedroogd zijn voordat je gaat schilderen. Pleisterwerk is na een viertal maanden meestal genoeg uitgedroogd, maar over het algemeen wordt aangeraden het eerste jaar niet te schilderen.
Wil je zeker weten of alles droog genoeg is? Dan kan je deze test doen:
"Als je een stukje plastic tegen de muur kleeft, de randen goed afplakt, kan je zien of er nog vocht in de muren zit. Indien er na een tijdje condens tegen het stukje plastic slaat, zijn de muren nog vochtig."